keskiviikko 3. helmikuuta 2010

vielä vanhoja

26. kesäkuuta
Vauvan vaatteita

Heippa!

Miten vauvan vaatteet voi olla niin sulosia. Niitähän pesee ihan ilokseen. Nää oli vielä niitä suurimmaksi osaksi äitiyspakkauksen elikkäs ei ihan niin kirkkaita värejä kun mistä mä enimmäkseen tykkään. Muistelenpa sitten tätä merkintää sitten kun vauva on jo syntynyt. Vieläkö musta on musta on kiva pestä pyykkiä :)
Vauvan vaatteet on vaan niin sulosia niitä menee narullekin joku viis bobya vierekkäin, eihän aikuisten vaatteita mee kun kaks.

Kaikki hankinnatkin on aikalailla tehty. Eilen laitettiin sänky kuntoon. Se on siis oikein pedattukin nyt.

Mahakin on kasvanut ihan kiitettävästi. Ekaa kertaa oltiin maanantaina keskikäyrälläkin. Voi sitä riemua. Ei meinaan ollut kauheen kivaa ne ainaset ootko sä muka raskaana kysymykset. Täytä siinä nyt äitiysrahahakemuksia yms. Odotatko sä vauvaa vai? Selkäkivut vaihtaisin pois. Toistaiseksi ne vaivaavat vaan nukkuessa. Oonkin aina ollut sitä mieltä et nukkuminen on ihan yliarvostettua. Tänään kaupungilla kävellessä vihloi myös toisinaan, mutta ne on niin hetkellisiä juttuja et ei niistä kannata tehdä numeroa.

Miestä odotan kotiin sillä alkaa tänään loma. Hyvä niin, koska sillä onkin ollut aikalailla työstressiä. Valtaa ja vastuuta.

Eipä mulla muuta moi!
....................................................................................
12.4.2009
Potkuja
Voi voi enpäs ole tiennyt mitä oon mennyt toivomaan kun viimisimmän merkinnän lopussa vauva on liikkunut mun mielestä liian vähän.
Eilen sillä oli sellaset bileet siellä masussa, että pohtia pitää nukkuko se koko iltana ollenkaan. Voi myös olla että kyseinen elokuva jota katsottiin sisälsi koviakin ääniä välillä (oli uusin Batman). Oon huomannut että jos on koulupäivä tai vapaapäivä enkä itse liiku niin paljoa, vauva liikkuu ihan hurjasti. Eilinen oli kyllä ihan enkka.

Kaikki hyvin. Vaunut on tilattu, se myyjä lupas soittaa niistä koska tulevat, mutta eipäs ole kuulunut mitään. Meillä on myös turvakaukalo, citteri, pinnasänky, amme ja jalat. Jotenkin on tosi levollinen olo kun lähes kaikki hankinnat on tehty.

Työmotivaatio on nolla, mistä tulikin mieleen et pitäs lähteä töihin.
.......................................................................
7. maaliskuuta.2009

Pankissa ja vaunut

Sattuipa eilen pankissa. Käytiin lyhentämässä meijän asuntolainaa kohtuullisen reippaasti. Oltiin jo lähdössä sieltä kun puhe kääntyi naimisiin menoon.
-Ootteko te naimisissa?
-Ollaan me menossa seuraavana kesänä, tänä kesänä meille syntyy vauva.
-Ai onko teillä vauva?
-Ei ole, vaan meille syntyy kesällä vauva.
-Mitä ootko sä raskaana? Et kyllä näytä yhtään siltä kun oot niin hoikka.
-Kiitos! Mutta kaipa se maha siitä vielä kasvaa.

Mun maha näyttää munkin mielestä vaan siltä et oon vähän lihonut. Siipan mielestä näytän et oon raskaana, muttaa sitä ei lasketa koska sehän luonnollisesti tietää et oon raskaana.

Pankin jälkeen käytiin katsastamassa meidän tulevat vaunut ja turvaistuin. Santa Feessä syömässä ja Teerenpelissä parilla. Sen jälkeen käytiin kaupassa ja arvaatkaa oliko siellä Teerenpelin mustikkasiideriä myynnissä.
No, mutta kaikkea ei voi saada -vaunuja ja Teerenpelin mustikkasiideriä. Harmittaa vähän kuitenkin, kun oon ehkä ikuisuuden oottanut et koska sitä sidukkaa saa ostaa kaupasta.
Loppuilta meni leppoisasti elokuvan parissa kotona ja leijuin koko päivän.

Vauva ei oo pitkään aikaa potkassut silleen kunnolla, mutta pitää luottaa et kaikki on hvyin.
Ens viikolla loppuviikosta on rakenneultra. Sitten ainakin tiietään et kaikki on hyvin. Miksi muka ei olisi?

Linkki vaunuihin tosin meille tulee kolmipyöräiset: http://www.gesslein.de/design-loop-individuell.htm
ja sitten tuolta Farbe 873842

23. tammikuuta.2009

Vauva

Täällä ollaan siis vahvasti raskaana. Olo on hyvä, vaikka mua väsyttää tosi paljon. Oon tosi onnellinen ja tämä on todella toivottu vauva.

Mulla siis oli alkuraskaudesta pientä tuhruttelua ja nyt tuntuu että joka tuutista tulee kokoajan kaikenmaailman tilastoja keskenmenoista/alkuraskauden vuodoista. Mä halauan uskoaa siihen mitä on neuvolassa ja Sairaalassa sanottu enkä mihinkään artikkeleihin. En todellakaan usko että tässä vielä mentäis kesken. Kaikkihan on mahdollista, mutta ei sen asian miettiminen ainakaan paranna kenenkään mieltä eikä tee hyvää vauvalle. Mun mielestä ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä lukee.

Ekat koulupäivätkin on takana. Pääsin siis molempiin kouluihin ja valitsin niistä toisen. Porukka on todella kiva ja opettajatkin mukavia.

Töissä on otettu tosi hyvin mun koulu ja vauva uutiset. Kesällä ois suunnitelmissa ainakin Lapin reissu ja mahdollisesti myös Espanjaan meno. Siippa vaan ei ole yhtä innoissaan Espanjan reissusta, kun sillä oli kesällä mm. Turkin ja joku kaukainen reissu tulossa työn puolesta. Se taitaa olla mun kohtalo että en koskaan pääse sen kanssa Tukholmaa ja Lappia kauemmas.

Mansikkatee ja Hippuli 12 + 4
....................................................................................

11. marraskuuta 2008

Töitä

Nyt ollaan taas tultu siihen, että en jaksas olla töissä. Mua väsyttää tosi paljon ja kokoajan. Töissä siis ei varsinaisesti ole mitään vikaa, tai no se et on vaan pelkkää iltaa kokoajan. Saatiin muuten se aamuvuoro jota on yks per viikko, mutta sekään ei tunnu nyt riittävän.

Oon hakenut kahteen kouluun. Kun laittaa monta rautaa tuleen niin joku niistä tärppää. Ainakin toivottavasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti